PeterT
08-08-2002, 11:53
Bij mijn voorbereidingen op de aanleg van een koivijver van 10.000 liter loop ik tegen het probleem aan dat ik een eventueel gravitysysteem niet kan aansluiten op het riool.
Bestaat er een andere mogelijkheid ?
Stel dat ik voor een pompgevoede opstelling moet kiezen is het dan mogelijk om de filters twaalf meter (in de garage) verderop te plaatsen ? Ik zal er een Aquamax 10000 op aansluiten.
Is het altijd noodzakelijk om een folievijver eerst op te metselen ? Ik heb ook namelijk ook voorbeelden gezien van houten damwanden.
De vijver zal 1.50 -1.80 diep worden.
Het zal een filtersysteem worden met een vortex en driekamers.
Ik overweeg om zelf een filter te maken omdat ik al een drietal geschikte bakken ( hoogte 75 cm )heb. Wat is de beste plaats voor de in-en uitvoer qua hoogte en diameter. Op welke hoogte plaats ik het rooster
Is een afvoer van 50 mm op 10 cm van de vloer voldoende ?
Wat plaats ik in het filter na de borstels en Japanse matten ?
Een hoop vragen maar alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvgr
Peter
Bestaat er een andere mogelijkheid ?
Stel dat ik voor een pompgevoede opstelling moet kiezen is het dan mogelijk om de filters twaalf meter (in de garage) verderop te plaatsen ? Ik zal er een Aquamax 10000 op aansluiten.
Is het altijd noodzakelijk om een folievijver eerst op te metselen ? Ik heb ook namelijk ook voorbeelden gezien van houten damwanden.
De vijver zal 1.50 -1.80 diep worden.
Het zal een filtersysteem worden met een vortex en driekamers.
Ik overweeg om zelf een filter te maken omdat ik al een drietal geschikte bakken ( hoogte 75 cm )heb. Wat is de beste plaats voor de in-en uitvoer qua hoogte en diameter. Op welke hoogte plaats ik het rooster
Is een afvoer van 50 mm op 10 cm van de vloer voldoende ?
Wat plaats ik in het filter na de borstels en Japanse matten ?
Een hoop vragen maar alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvgr
Peter