PDA

View Full Version : combinatie : goudvissen en goudwindes?

alain1588
22-06-2002, 13:41
We hebben 2 goudvissen van ong.5 cm. in onze vijver gezet verleden week. Experts in verstoppen tussen de planten!
Vandaag hebben we er 5 goudwindes bijgedaan. Nu jagen mijn 2 goudvissen op de goudwindes. Gaat dit gedrag na een tijd voorbij, of heb ik een slechte combinatie gemaakt?
Heeft er iemand ervaring met Peroxid?
En mijn laatste vraagje is , of ik nu er 7 vissen in mijn vijvertje zwemmen, ik een pomp moet zetten . I nhoud is ong. 2000L
Ik kijk alvast uit naar tips!

Groetjes,
Alain :)

Webmaster
22-06-2002, 20:30
Het is normaal hoor dat nieuwe vissen door andere tijdens hun eerste contact worden achternagezeten. dit zal wel overgaan éénmaal ze elkaar beter kennen.

Een pompje is altijd interessant omdat het uw vijverwater doet circuleren. U kunt er bijvoorbeeld een fonteintje mee maken zodat uw vijverwater belucht wordt.

Vooral door de beperkte inhoud zou het vijverwater in de zomer wel eens erg warm kunnen worden met zuurstofgebrek voor de vissen tot gevolg.

Kleine opmerking. Goudvissen zijn dan wel niet zo groot, ze hebben het nadeel dat ze ook aan uw vijverplanten eten, zeker aan de sappige malse blaadjes van zuurstofplanten. enkele goudvis varianten die (nog mooier zijn) en minder schade doen zijn shubunkins en komeetstaartjes.

alain1588
23-06-2002, 12:36
Bedankt voor de tip Webmaster!
De vissen zijn ondertussen beste buddy's geworden!
Groetjes,
Alain:)