View Full Version : Ik heb kikkerdril
Frederik
20-06-2002, 11:56
van de groene kikker in mijn vijver :)
Hoe groot is de kans, mocht alles zich goed ontwikkelen, dat als de eitjes uitkomen ze door de goudwindes worden opgegeten ?
Als die kans groot is, kan ik het dril bijvoorbeeld dan in een vijvermandje doen ? Hoe doen jullie dat.
Ik had dril van de bruine kikker, heeft ca. een week in de vijver gelegen met 7 goudwindes en 7 meunen (allen van ongeveer 15 cm ) ze keken er niet naar om tot het moment van uitkomen, de goudwindes bleven onder de dril zwemmen en elk kikkervisje wat uit de dril viel werd meteen opgepeuzeld. Er bleef helemaal niks van over, maar mischien is dat ook een kwestie van goed voeren, ik voer mijn vissen nauwelijks, ze moeten het doen met alles wat in de vijver leeft.
Jef Smeyers
21-06-2002, 17:24
Heb je geen bad of een kuip ? Vul dit anders met vijverwater, steek er wat zuurstofplanten in en zet die kikkerdril daarin, dat mag in de zon staan, hoe warmer hoe sneller de kikkervisjes groeien. Als de eitjes uikomen dan gooi je er maar algen bij, daar leven ze van. Als ze pootjes krijgen moet je zorgen dat er iets op het water drijft waarop ze kunnen klimmen en uit de kuip kunnen geraken.
Laat je het gewoon in de vijver met goudwindes dan geef ik het niet veel kans, die zijn verzot op dikkoppen.
Frederik
21-06-2002, 21:28
Bedankt Jef, ik heb het kikkerdril verdeelt over een paar vijvermandjes. En ze zodanig in het water gezet dat als ze vier pootjes krijgen, de mandjes uit kunnen klimmen en de vijverrand kunnen bereiken. :)
Jef Smeyers
21-06-2002, 21:47
Dat is prima, nog een goed middel tegen zweefalg ook. Leg er wat draadalg bij, bij mij zitten ze daar altijd aan te pulken
Frederik
21-06-2002, 22:04
Zak ik doen Jef, draadalg genoeg !
Unregistered
08-07-2002, 21:44
misschien een weetje ...
van 1 tros kikkerdril blijven er ongeveer 2 kikkers over , de andere zullen sneuvelen in hun jonge levensfase door auto's , andere vissen enz... het duurft namelijk drie jaar voor een kikker volwassen is !